Profilering av VXO Glazing2018-10-01T09:17:26+00:00

Project Description

Att få vara med redan från start gillar vi skarpt

Beskrivning: Ta fram en logotype som både speglar produkten samtidigt som den förmedlar att med en inglasad balkong så förhöjer man värdet på sin bostad, både känslomässigt och ekonomiskt. Som en krona på verket. Med djupa och inspirerande samtal med uppdragsgivaren tog vi fram en logotype där symbolen är transparent som glas och låter aktuell bakgrundsfärg påverka symbolen. Det ramlösa glaset släpper igenom bakgrunden helt utan störande lister eller ramar. Lätt att placera och lätt att förändra beroende på aktuell bakgrundsfärg.
I projektet ingick även det första försäljnings- och presentationsmaterialet för VXO Glazing. Dubbelsidiga visitkort som snabbt förmedlar den produkt som de säljer samt en 6-sidig presentationsfolder som förmedlar både känslan och nyttan av en inglasad balkong. En roll-up som är lätt att ta med sig och snabbt informerar om VXO Glazings inglasning. Nyskrivna texter och befintliga bilder från varumärket Lumon som är de som tillverkar dessa ramlösa inglasning med smart lösning för öppning och stängning som ger ett maximalt öppen känsla, både som stängd och helt öppen.

Våra skills I detta projekt: AD, copy, grafisk formgivning, original, ombesörjning av tryck, projektledning.

Myrans kommentar: Det är alltid lite speciellt att få vara med på ett hörn när ett nytt företag skall inta världen. Att få lyssna, lära känna, tänka, bolla och sen skapa en logotype som skall vara grunden för varumärkets profil många år framöver. Ett väldigt viktigt och hedrande uppdrag.

Grafiska Myran har formgivit säljmaterial, folder, för VXO GlazingGrafiska Myran har formgivit säljmaterial, rollup, för VXO Glazing