Telekonsult kampanj2019-10-15T10:20:42+02:00

Project Description

Vykortskampanj med stöd av video för Telekonsult, av Grafiska Myran.

Vykort / video kampanj i tre steg

Beskrivning: Att kombinera postalt vykort med digital video är effektivt för att nå ut med sitt budskap. Reklambyrån Grafiska Myran fick uppdraget att ta fram en serie med vykort med budskap för att väcka intresse och sprida kunskap om Telekonsults tjänster. Kampanjen består av totalt 3 adresserade vykort som skickas ut med 2 veckors mellanrum. Budskapen växlar men binder ihop Telekonsults kompetensområde som en totalleverantör av telefoni anpassad utefter aktuellt företags behov.

Varje vykort kompletteras med en animerad film / video för marknadsföring på sociala medier. Videon har samma budskap, i nedkortad version, och hänger ihop med kommunikationen som finns på respektive vykort. I samband med projektet har vi även designat en symbol för att Telekonsult fyller 25 år.

Våra skills i detta projekt: AD, Copy, grafisk design, original och projektledning.

Myrans kommentar: Att jobba med copybaserad kommunikation är lite kaxigt tycker vi. Det visar på en självtrygghet vilket är fullt logiskt när avsändaren har 25 års erfarenhet.

Telekonsult 25 år 1994-2019, logotyp av Grafiska Myran