STCC2018-10-01T09:17:30+00:00

Project Description

En röd tråd genom allt marknadsföringsmaterial

Beskrivning: Renodla och skapa en röd tråd genom allt marknadsföringsmaterial för STCC som skall användas under samtliga lopp som genomförs 2018. Annonser för målgruppsanpassad tidning samt lokal annonsering inför respektive deltävling. STCC arrangerar totalt 6 tävlingar under 2018 med premiär på Ring Knutstorp och final på Mantorp Park.
Projektet innehåller annonsering, både print och digitalt. Digitala banners med rörliga effekter för att öka OBS-värdet. Trycksaker i form av flyer och folders för utdelning till besökare. Skyltar och display för guidning och för att skapa en STCC-atmosfär vid varje deltävling.
Då STCC kör sina lopp på olika orter/banor är det viktigt att varje plats andas STCC genom en tydlig profilering som signalerar att det är STCC som står bakomen eventet. En profilering som återkommer oavsett vilken bana som tävlingen körs på. Och skapar en röd tråd för samtliga tävlingar.

Våra skills I detta projekt: Grafisk formgivning, original, textbearbetning, projektledning.

Myrans kommentar: Riktigt roliga projekt med så många olika enheter. Att få grotta ned sig i en stor sport är något vi gillar skarpt. Alla fartfyllda bilder har gjort att vi nästan hört dånet samtidigt som vi både kreerat och producerat marknadsmaterial. Att få chansen att hålla ihop kommunikationen och skapa en röd tråd med stor igenkänning är sådant som vi tycker om och anser är viktigt för att avsändaren skall vara tydlig och för att målgruppen skall känna igen sig.

Grafiska Myran har formgivit marknadsföringsmaterial för STCC
Grafiska Myran har producerat animerade banners och marknadsföringsmaterial åt STCC
Grafiska Myran har designat och formgivit autografkort åt förarna i STCC
Grafiska Myran har formgivit marknadsföringsmaterial för STCC