Orrefors Säljmaterial2018-10-01T09:19:08+00:00

Project Description

Information till ÅF stärker relationen

Beskrivning: När uppdragsgivaren säljer produkter i butiksled där det även finns konkurrens så är det viktigt att knyta sin återförsäljare till sig. Att ge dem information om vad som är på gång både vad gäller nya produkter, kampanjer och kommande erbjudanden. Det skapar både förtroende samtidigt som att återförsäljaren får information i god tid för att själv kunna planera.

Orrefors och Kosta Boda är två separata varumärken och kommuniceras var för sig. För att stärka skillnaden mellan dem jobbar vi här med olika papperskvaliteter. Snygga bilder på fina produkter tillsammans med korta och snabba budskap. Gjorda för att kunna ligga kvar på personalens fikabord så att samtliga i personalen får samma information.

Våra skills i detta projekt: Grafisk produktion, textbearbetning, projektledning.

Myrans kommentar: Att skapa sig konkurrensfördelar genom ett säljnät av återförsäljare kräver att man skapar förutsättningar för återförsäljaren som gör det lite lättare att sälja just din produkt, och inte konkurrentens.