När gåvor är konst2019-08-14T16:39:20+02:00

Project Description

Katalog med register flikar från Orrefors Kosta Boda, producerad av Grafiska Myran i Växjö

Exklusiva effekter är inte bara yta

Beskrivning: 

Orrefors Kosta Bodas höstkatalog till business to business-marknaden är uppbyggd för att underlätta säljarbetet. Syftet med katalogen är att vår kunds kund skall både inspireras och informeras om de erbjudanden som finns. Presentera förslag på gåvor och underlätta slutanvändarens köpbeslut. Vara lätt att hitta i samtidigt som katalogen skall presentera Orrefors och Kosta Boda som ett riktigt bra val då det är dags att välja gåvor till personal, kunder, besökare och jubilarer. Katalogen skall med andra ord göra säljarens jobb enklare.

10 kapitel och 10 nivåer på flikar är frästa i katalogens kant för att snabbt hitta till rätt produkt: en speciell prisnivå, målgrupp eller gåvor till ett specifikt tillfälle. En “lyx” som är mycket uppskattad av både b2b-säljaren och slutkund. Denna exklusiva finess görs bara på ett fåtal ställen i Sverige och ger katalogen en extra användarvänlig funktion.

Det är inte bara flikarna som gör detta till en exklusiv och påkostad produktion. Framsidan är också mattlaminerad för en skön och fingeravtrycksfri yta. Rubriken är guldfolierad, vilket är det närmsta guld du kan komma visuellt. Och glasen har en partiell uv-lack som gör att de framträder nästan som 3D. Det totala intrycket av katalogen stärker därmed både Orrefors och Kosta Bodas varumärken när det gäller produkter i världsklass.

Se tidigare säsongers kataloger här!

Våra skills i detta projekt: Grafisk formgivning, original, bildbearbetning, projektledning.

Myrans kommentar: Att samarbeta med uppdragsgivare som ständigt strävar mot att varje katalog skall bli bättre än den förra är enormt stimulerande och utvecklande! Samtidigt ställer det höga krav på projektledningen då alla behöver vara både flexibla, men ändå hålla deadline.

Läs mer om hur vi projektleder här!