Ingers invigning I112018-10-01T09:19:35+00:00

Project Description

Nystart för etablerat varumärke

Grafiska Myran har gjort formgivning och layout av folder och produktblad till Ingers smörgåsar

Beskrivning: När Ingers smörgåsar här i Växjö skulle öppna sin butik nummer 2 så var det startskottet för nya Ingers. Med ny ägare, utvecklad meny och helt nyöppnad café/butik så behöver det kommuniceras. Helsidesannons i lokalpress med öppningserbjudande samtidigt som man presenterar en helt ny atmosfär och ökat utbud. Ny folder med Ingers stora utbud av allt från sallader, festmat, smörgåstårtor togs fram på ett sätt där man även kan ha vardera kategori som ett separat produktblad. Sortera innehållsbeskrivningar för ett konsekvent och enhetligt är viktigt för att läsaren skall tyda informationen. Struktur och layout som skapar en överblick över sortimentet.

Den nya annonsen och foldern skall även prägla Ingers uppdaterade och modernare profil. Ge en känsla av både inredning och atmosfär. Locka till besök och sätta ett redan inarbetat varumärke på en lite modernare karta.

Våra skills i detta projekt: Grafisk formgivning, textbearbetning, original, projektledning.

Myrans kommentar: Att få vara med på Ingers nystartade resa mot ett modernare uttryck har varit väldigt roligt. Att få se ett inarbetat varumärke moderniseras är spännande. Bara för att man funnits länge så kan det ändå finnas massor kvar att göra.

Grafiska Myran har gjort formgivning och layout av Ingers smörgåsars annons i samband med öppnandet av nya butiken