Grafisk profil Winenine2019-06-03T09:45:25+00:00

Project Description

Hemsida och grafisk profil skapad av Grafiska Myran

Grafisk profil och webb åt ny vinbar

Beskrivning: Redan försommaren 2018 startade planerna för detta projekt och när rätt lokal var hittad så bestämdes namnet… Winenine. Då startade projektet på riktigt.

Logotyp: Inspirationen från våra uppdragsgivare var klar och tydlig så vi lyssnade på Queen under den kreativa fasen 😀 Vi presenterade några olika förslag (musiken från Queen är ju mångfacetterad ) och efter lite spännande diskussioner föll valet på den rustika industri-looken. Vi såg fördelarna med en tydlig text-logo och enkelheten i att den bara är svart eller negativ. Logotypens uppgift är att snabbt förmedla att Winenine är en rustik vinbar där kunskap och engagemang är huvudingrediensen.

Grafisk profil: Dekorfärger och grafik med association till olika viners färger. Grundfärger samt kompletterande färger beroende på säsong. Så lite mer åt det mörkare hållet för höst och vinter, och så ljusare accentfärger för vår och sommar. Typsnitt för print och webb (H1, H2, H3, body). Riktlinjer vid användande av logotyp, design av brevpapper, visitkort, kuvert. Tone of voice och bildmanér. Den grafiska profilen är ett stöd för Winenine då det skall kommuniceras på bland annat sociala medier.

Hemsida: En one-page lösning med den viktigaste informationen. Och där känslan och ambitionen hos Winenine presenteras. Webbplatsen skall snabbt ge besökaren en tydlig känsla av kunskapen och engagemanget som ligger bakom Winenine.

Våra skills i detta projekt: AD, copy, original, programmering och projektledning.

Myrans kommentar: Att få vara med från diskussion, sökande efter rätt lokal, byggritningar, färg- och materialval, till framtagning av logotyp, grafisk idé och hemsida har varit superkul. Och att få jobba med riktiga entusiaster som brinner för sin idé är alltid givande.

Länk: Winenine.se